63
Dióhéjban
ismerése során alakjuk egyre
inkább elhalványul. Ebben a
korban a gyermek én-tudata
erősödik, rátekint a világra és
rá kell jönnie, hogy sok min-
dent egyedül kell megten-
nie. A felnőtt
világ
egyre
több dologban
engedi el a
kezét, bíztatva
őt az önálló lépések megté-
telére. Ez történik az északi
mitológiákban, csak itt az
emberiség kezét engedik el az
istenek. Haladunk a mesék-
ből a mítoszok, legendák felé.
Ha az önállósodás folyamata
egészségesen zajlott le, akkor
a mesék lényei tovább élnek a
fákban, kövekben, patakokban.
Reméljük, hogy felnőtt korá-
ban, a rohanó világ ellenére,
az ilyen ember meg tud állni a
szép előtt, lesz ideje rácsodál-
kozni arra, ahol e lények rej-
tőzködhetnek.
Megjelenik a magyar mon-
davilág, honfoglalásunk tör-
ténete is.
Ötödik osz-
tály:
„Az ókori
kelet
világa”.
Mit
adtak
nekünk az ó-indiaiak, mezo-
potámiaiak, a perzsák, az
egyiptomiak, a görögök? Fel-
ébresztjük azt az érzést, hogy
a Föld népei együtt bontják ki
az emberi civilizáció virágát,
melyben minden kultúrá-
nak megvan a maga szerepe.
Kiemelkedő esemény ebben
az évben a Waldorf olimpia,
ahol a klasszikus olimpiai ver-
senyszámok kerülnek bemuta-
tásra. Ez az országos esemény
felejthetetlen találkozása a
Waldorf iskolásoknak.
Hatodik osztálytól nyolca-
dikig középtagozatnak nevez-
zük ezeket az osztályokat. A
mítoszok világából, a római
kor eseményein át megérke-
zünk a történelem általáno-
san ismert tantárgyi világába.
„
Az ókori
kelet világa
”
(5. osztály)
Ev végi kiállítás Ákos osztályában
kiállítás
tantárgyak