21
Dióhéjban
„
„
Teremtés történet epocha
a harmadik osztályban
H
armadik
osztályban
a
gyermekek
lelké-
ben, a világ befogadá-
sát illetően, kettősség alakul
ki. A világ korábbi egységé-
nek elvesztése ellentétbe kerül
a világ újfajta megismerése
fölötti csodálkozással, s ez az
ellentét gyakrabban össze-
zavarodást, bizonytalanság-
érzést vált ki a gyerekekből.”
– olvashatjuk tantervünk ide-
vonatkozó részében. Továbbá:
Ebben a kereső időszakban az
Ószövetség képei, törvényei,
szellemi irányítása növelheti
biztonságérzetüket. A tanév
során három epocha keretein
belül foglalkozunk azzal, hogy
az ember jöhet-e valahonnan,
tarthat-e valamerre, s meg-
találom-e én magamat.Nagy
szavak, kis történetek, vagy az
emberiség nagy történetei kis
embereknek, mindenesetre az
a kettősség, amely lépten-nyo-
mon megjelenik
az
ószövetségi
történetekben, a
jó, a rossz, állandó
kihívások
elé
állítja az embert,
s az Úr, aki meg-
próbálja, de soha-
sem hagyja el
népét, remélhetőleg jó fogóz-
kodót jelentenek, mint ahogy
minden mítosznak valami
ilyesmi feladata is van. A míto-
szok „kis” történetei úgy őrzik
az univerzum „nagy” tit-
kait, hogy érdemes őket elő-
elővenni. Még a mai új fizika
is felhozható érvként. Gábor
Dénes holografikus képei
me g v á ltoz t at-
ták nézeteinket.
A holografikus
lemez
minden
pici darabja tar-
talmazza a tel-
jes képet. A holo
grafikus rendben
az
univerzum
minden apró szeglete rej-
tetten magában hordozza
az egész világmindenséget.
A diákok alkotás közben
Fafaragás