Vizy Miklós – Dióhéjban - page 8

8
dőként egyaránt. Remélem,
ha az élet bármely területén
összefutunk majd, akkor
mindig lesz mit mondanunk
egymásnak.
3
Van olyan, amit most már
másképp csinálnál velünk
kapcsolatban?
3
Amit másképpen csinál-
nék veletek, azt másképpen
csinálom a mostani osztá-
lyomban. Megvannak a régi
anyagaim, ahogy akkor taní-
tottam, előveszem és megné-
zem, de óhatatlanul máskép-
pen csinálom most már.
3
Miben más ez az osztály,
mint az előző? Könnyebb velük?
3
Van, ami veletek ment
könnyebben, és van, ami meg
velük. Összességében meg-
élem mindazt, amit veletek,
hogy a mostaniak, elsőben a
nyakamon lógtak, második-
ban belém vágódtak, mert
kisbolygót játszottak, harma-
dikban már egy kicsit kezd-
tünk leválni egymásról…
Nem tudom, hogy mi az, ami
más, talán az osztály össze-
tétele, és még mindig várom,
hogy mi derül ki róluk, hogy
a dráma felé vagy a zene felé
mozdulnak jobban, és akkor
majd meglátjuk a különb-
ségeket.Viszont
nálatok
sincs
vége semminek,
főleg a ti korotok-
ban, egy gyerek az
egyik hónapról a
másikra
változik.
Saját tapasztalatból
tudom, hogy voltak
az én középiskolás
osztályomban olyanok, akik
gyengébben
teljesítettek
2-3 évig és negyedikre úgy
összekapták magukat, olyan
ragyogóan érettségiztek le,
és úgy vették fel őket az egye-
temre, mintha mindig kitűnő
tanulók lettek volna. Én azt
tapasztalom, hogy azoknál
a gyerekeknél, akiknek sze-
rencsésen megjelenik a Cél,
azok meg is valósítják azokat.
Tehát semmire nem lehet azt
mondani, hogy ők ilyenek, ti
meg olyanok vagytok, mert
ők itt tartanak, ti meg ott, és
haladunk előre.
3
Ha ez az osztályod is gim-
náziumba megy, utána elvál-
lalsz egy újabb osztályt? Mik
a terveid?
3
Én úgy gondolom, hogy nem
vállalok el egy újabb osztályt 8
évre, azért csak megöregszik
az ember, ha másképp nem is,
akkor fizikailag. Nem érzem
magam öregnek, de felelőtle-
nül már nem fogok belemenni
dolgokba. Majd kitalálom én a
helyemet, mint valami nagy-
papa, valahol az iskola környé-
kén elhelyezkedem. Mert sok-
féle munka van itt, a portástól
elkezdve, a napközisig, vagy a
könyvtárban, a lényeg,
hogy ott lehessek a pedagógia,
a gyerekek és az iskola között.
Akár kertészként, sőt gond-
nokként is el tudom képzelni
a jövőmet.
3
Már itt is van az új nemze-
dék. A fiad is Waldorf tanár
lett!
3
Igen, köztudottan, már itt
van a fiam, Péter. Én egyéb-
ként mind a négy gyerekemet
arra ösztökéltem, hogy Wal-
dorf tanárok legyenek. Végül
négyből egy lett az, ami nem
egy rossz arány. Szóval Péter
érettségi után asztalos szak-
mát tanult, és utána sikerült
őt a németországi Waldorf
tanárképzőbe, a már említett
Wittenbe elvinni, és Péterből
egy nagyon profi kézműves
tanár lett. Tehát itt vannak a
gyerekek is a nyomunkban,
mert jönnek a régi diákok is,
mint Planicska A. Eszter, aki
Gödöllőn végzett és most itt
tanít. Úgy érzem, hogy elin-
dult egy generációs folytonos-
ság az iskolában.
3
Köszönöm szépen a beszél-
getést!
Deák Fruzsina
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...76
Powered by FlippingBook