Vizy Miklós – Dióhéjban - page 6

6
iskolát alapítsam meg, de
azt nem vállaltam el. Az
iskolaalapításhoz azért még
zöldfülű voltam. Így kettő
közül kellett választanom. A
tanáraim azt mondták, hogy
válasszam a nehezebbet. Ben-
nem az volt, hogy azt válasz-
tom, aki hamarabb felhív
telefonon, Gödöllő hívott fel
hamarabb, és ez is tűnt nehe-
zebbnek, ezért esett erre a
választásom.
3
Mennyire változtatta meg
az életedet az antropozófia?
3
Nagyon-nagyon megvál-
toztatta. Egyrészről közel állt
ez a dolog hozzám, én nagyon
sok mindennel foglalkoztam,
különböző filozófiákkal, val-
lásokkal, nagyon sokat keres-
géltem, és úgy éreztem, hogy
az antropozófiában megtalál-
tam valamit. Bár azért ez nem
ilyen egyszerű dolog, volt ben-
nem kétkedés, de azt gondol-
tam, hogy nézzük meg, hogy
ez meddig működik. Mikor
van az, amikor úgy érzem,
hogy elég, tovább kell lépnem,
mint ez már annyiszor meg-
történt velem. Főleg a morális
üzenete és a pedagógiáról való
gondolkodása fogott meg.
Talán a leglátványosabb, hogy
azóta az életem a tanításról
szól. Nekem nagyon-nagyon
sok kalandban volt részem,
az életem során, de ezek nem
hiányoznak, amióta tanítok,
mert megtaláltam itt egyhely-
ben valamit, ami leköti az éle-
temet, a napjaimat, szeptem-
bertől évzáróig. Ez abszolút
változást hozott az életembe.
Eleinte Budapestről jártam
ki, majdnem egy évig, aztán
kiköltöztem Gödöllőre, és
akkor már teljesen jelen vol-
tam az iskola életében.
3
Van valami, amin vál-
toztatnál az iskolában, ami
szerinted nem úgy műkö-
dik, ahogy azt Rudolf Steiner
elképzelte?
3
Ahogy Steiner elképzelte,
az egy nagyon szabad dolog,
ne értsd félre, az alapelvek,
például az életkori sajátossá-
gok, vagy az értékelés, vagy a
család és az iskola viszonya,
hogy csak párat említsek,
nagyon határozottak. Ő arra
bíztat mindenkit, hogy ha
egyik évben valami nem úgy
működik, ahogy kell, akkor
Szalagavató bál
Szalagavató
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...76
Powered by FlippingBook