Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Tóth Piroska • kézimunka és szabad vallás tanár, napközis tanító, 2. osztály

OLYMPUS DIGITAL CAMERASzabad vallás tanár

1961-ben születtem Gyöngyösön. 1980-ban kezdtem tanítani, munka mellett levelező tagozaton végeztem el a Jászberényi Tanítóképző Főiskolát. Tizenkilenc évet tanítottam egy kis, falusi iskolában. Az ott eltöltött évek tapasztalatai alapján megfogalmazódott bennem, hogy a hagyományos pedagógiai eszköztár nem alkalmazható minden helyzetben. Kezdtem érdeklődni az alternatív pedagógiák iránt, Vekerdy Tamás útmutatásával hamar rátaláltam a Waldorf útjára.

A solymári iskola indítása óta folyamatosan figyelemmel kísértem a Waldorf pedagógia magyarországi kibontakozását. Harmadik gyermekem születéséig csak passzív szemlélőként, de ezt követően szülőként már aktívan is részt vettem egy óvoda életre hívásában, ami természetesen idővel – ahogy az ovis gyerekek nőttek – magával hozta az iskolaalapítást is. Vekerdy biztatására jelentkeztem a Waldorf tanárképzésre és 1999-től már Waldorf iskolában tanítottam. A tanárképzésen több gödöllői kollégával ismerkedtem meg, Gödöllőn is hospitáltam – néhány Gyöngyösön töltött év után –, viszonylag hamar ide is kerültem. Első gödöllői osztályom most kilencedikes, őket elsőtől nyolcadikig kísértem. 2005-ben végeztem el az Extra Lesson segítőtanár-képzést. „Szabad” évemben – Meixner-féle diszlexia prevenciós és redukciós módszer tanfolyamát végzem.

Jelenleg négy felnőtt gyermek anyukájaként, három kis unoka boldog nagymamájaként élek Gödöllőn.