Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

SAKK SZAKKÖR

Miért jó, ha sakkoznak a gyerekek? Hosszan lehetne sorolni a sakk jótékony hatását, de itt csak két szövegrészt idéznék a tantervből.

„A sakk, az egyik leghatékonyabb képességfejlesztő eszköz, amelynek segítségével a gyerekeket az óvodáskor végén, iskolás kor elején be lehet vezetni a tudatos ismeretelsajátítás világába. A sakkozás, alapvető kognitív lelki folyamatokat és funkciókat működtetve, jótékonyan hat az értelmi képességek, mindenekelőtt a megértést és a problémamegoldást biztosító gondolkodás fejlődésére. Azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni a sakkozás nevelő-fejlesztő erejét, személyiségformáló hatását sem. „

„Sakkozás közben a gyerekek egy sor már tárolt információt mozgósítanak és kombinálnak össze, miközben idegrendszerükben a sejtek közti kapcsolatok száma sokszorozódik. Ezeket a kapcsolatokat fogják felhasználni mindenfajta tanulása során.”

A sakk egy, a tanuló személyiségét komplexen fejlesztő stratégiai táblajáték. Ajánlom mindenkinek, aki fejleszteni szeretné logikus gondolkodását egy világszerte széles körben művelt játékkal. Jöhetnek kezdők, akik meg szeretnék ismerni ezt a játékot, és olyanok is, akik már tudnak játszani, de csiszolni szeretnék a tudásukat.

Időpont:

Kezdők csütörtökönként 13:15 -14:00;

Haladók csütörtökönként  14:05 – 14:50-ig;

Helyszín: az iskola egyik termében (egyeztetés alatt);

Foglakozást vezeti: Balog Lehel

Elérhetőségbalog.lehel@gmail.com