Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Műhelymunka

2026. január 17.

Értelemre és szeretetre hangoltan, mérhetetlen ősbizalommal érkezünk a földre.”

Lelki, szellemi fejlődés az egyes ember és az emberiség útján I. Kultúrkorszakok – Színek – Gyermekfejlődés

Színek segítségével történő tapasztaló átélés Ujváry Éva vezetésével és meghívott előadókkal: Gyuricza László, dr Kiss Eszter, dr Kiss Zsuzsanna

2026 januárjától havi egy alkalommal

pedagógusoknak, szülőknek, orvosoknak, terapeutáknak, segítő foglalkozásúaknak

Budapest, V.Bajcsy Zsilinszky út 21.

Hogyan oldódott el az emberiség az isteni világtól, és jutott el a mai kor tudatosság szintjéig, ahol önálló individuumként áll a földön, és krízisei közepette keresi a visszakapcsolódást immár tudatos lényként az isteni világhoz. Jelen világhelyzetben alapvető fontosságú ezekkel a kérdésekkel foglalkozni, ami nemcsak személyes életünknek adhat perspektívát, hanem fontos a gyermekeink és a jövő szempontjából is. Pedagógusoknak, gyógyítóknak, segítő foglalkozásúaknak, és szülőknek pedig elengedhetetlen, hiszen a gyermek a jövő záloga. Őket értő figyelemmel kisérő és saját életükben példát adóan álló felnőttekre van szükségük.

A műhelymunka során az egyes szín minőségéhez bensőségesen kapcsolódva, közvetlen tapasztaláshoz jutunk az egyes kultúrkorszakok tudatszintjének, a gyermeki lélek fejlődésének megéléséről és a felnőttkori fejlődési útról.
A Fény-Szín-Sötétség festésgyakorlatok a felnőtteknek segítenek átélni, megtapasztalni az adott életkor tudatosságszintjét, annak jellemzőit. Az egyes kulturális korszakokhoz kapcsolódó színekkel dolgozunk. A gyermek tudatfejlődése megismétli a kulturális korszakokon átívelő tudatosodási folyamatot, az emberiség önmagára ébredését, benne az egyes ember önmagára ébredését.

A színgyakorlatok Liane Collot d’Herbois színtanán és kutatási eredményein alapulnak. Erős hatásuk, ill. az intenzív belső önátalakító munka miatt fontos a képzett, Fény-Szín-Sötétség Collot-terapeuta értő vezetése.

A 12-színminőség megélése a felnőtt saját belső munkája: önismeret, változás lehetősége is.

Az első félév témái 2026 januártól júniusig:

Színek: A magentától a smaragdzöldig

  • Az emberi lét céljáról. Színek a Fény és a Sötétség kreatív teremtő erői között. A Rudolf Steiner-i emberkép és a színek.
  • Az út Ó-Indiától a görög korig, A Golgotai Misztérium.
  • Gyermekfejlődés a születéstől 12 éves korig.

Összefoglaló az egyes életszakaszok testi, lelki, szellemi igényeiről kitekintéssel arra, hogy milyen későbbi konzekvenciái lehetnek a hiányos nevelésnek a kialakuló betegségek, aszociális magatartások vonatkozásában. Miként tudunk mi felnőttek értő gyermek-olvasóvá válni?

Időpontok: Január 17, február 14, Március 14, Április 11, Május 9, Június13

Második félév témái szeptembertől decemberig:

Színek: Sárga, türkizkék, kobalt kék, indigó, lila.

  • A Mihály impulzus
  • Az út Bizánctól jelen korunkig, a kamaszkortól az időskorig.

• • •

A felnőtt ember fejlődése, belső munkája. Életerők és tudatosság, egészség, betegség. A tudati lélek kora, krízisei, kiút.
A jelen-jövő tudatosságminősége. Szívgondolkodás.

További információ, jelentkezés: Tel.: 06 20 5757049, e-mail: eva.ujvary29@gmail.com A gyakorlati tudnivalókat e-mail-ben küldjük az érdeklődőknek. Jelentkezést a beérkezés sorrendjében fogadunk 15 főig.

Kulturkorszakok-Gyermek fejlődés-Színek 2026.pdf