Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Markus Osterrieder

Történelemkutató, akit a Waldorf-óvónők és tanárok a tavalyi rigai nemzetközi Waldorf-pedagógiai konferencián, vagy a korábbi „Embertan a felnőttképzésben” konferenciákon hallhattak. 1961-ben született. Történelemtudományok doktora, kelet-európai történelmet, szlavisztikát és politikai tudományokat tanult a müncheni Ludwig-Maximilians Egyetemen, Toulouse-ban és Varsóban. Hosszú évekig a müncheni Közép-Európa Intézetben dolgozott, majd azóta szabad történészként, íróként és előadóként dolgozik Németországban és más országokban. Az ő szakterülete Közép-Európa történelme, így előadásai elsősorban korunk és Közép-európaiságunk mélyebb gyökereinek megértéséhez és a társadalomtudományi tárgyak tanításának megalapozásához segíthetnek majd.

Művei:

„Sonnenkreuz und Lebensbaum.”  Irland, der Schwarzmeer-Raum und die Christianisierung der europäischen Mitte (Stuttgart, 1995), („Napkereszt és életfa.” Írország, a kereszténység elterjesztése a fekete- tengeri és az európai közép térségeiben, Stuttgart 1995.)
Das wehrhafte Friedensreich. Bilder von Krieg und Frieden in Polen-Litauen (1505–1596). (Wiesbaden, 2004);
Durchlichtung der Welt: Altiranische Geschichte (Kassel, 2008);
Welt im Umbruch. Ordnungspläne, Nationalitätenfrage und die Haltung Rudolf Steiners während des Ersten Weltkrieges (Stuttgart, März 2014).
További információk: www.celtoslavica.de