Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Jelöltek – új vezetőségi tagok 2019.05.27.

Jelöltek – 2019. május 27. – Vezetőség

Kedves Közösség!

A hétfői napon, a május 27-i Közgyűlésen két tag egészen biztosan távozik a Vezetőségből. Tari Attila sajnos elballagó nyolcadikos szülőtársunk, így értelemszerűen megválik titkári minőségétől, míg Garamszegi Zoltán úgy érzi, hogy bőségesen kitöltötte a mandátumát és immár erőit más irányokba szeretné átcsoportosítani. Nagy odaadással és igazi közösségi emberként végzett munkájukat szívből köszönjük!

Dr. Kiss Pál István el tudja képzelni, hogy új társakkal vigye tovább a Vezetőségre háruló szerteágazó feladatköröket, ha a Közgyűlés továbbra is megszavazza neki a bizalmat. Az ő sorait lentebb olvashatjátok.

Valamint, egyúttal felkértük mindazon szülőtársakat, akik a jelöltség gondolatát fontolgatják magunkban, hogy mutatkozzanak be ők is.

Jelen levélben csak a 2019. május 24-ig megerősített jelöltek szerepelnek, de ez nem zárja el senkitől sem a lehetőséget, hogy akár még a hétfői napon, ott helyben a Közgyűlés előtt aspiránsként lépjen fel.

Reméljük, hogy hasznosnak, informatívnak találjátok ezt a kezdeményezést, jó olvasgatást!

Üdvözlettel:
Kovács Klaudia
SZÉK – Tanári Konferencia

Brandt Melinda

2019. május 24-ei keltezéssel sajnálatos módon visszalépett a jelöltségtől, mert úgy alakulnak most a dolgai, hogy ez nem fér bele az életébe, de talán a későbbiek folyamán lesz még rá alkalom.

Dr. Dévényi Péter

Rudolf Steiner azt tanította, hogy a szépet csodálni, az igazat óvni, a nemeset tisztelni és a jót körülölelni kell, mert ez vezeti az embert az életben céljaihoz.

Azért jelentkeztem arra, hogy részt vállaljak ebben a munkában, mert hiszek abban, hogy ha jól csináljuk, akkor az Egyesület képes megvalósítani küldetését, feladatát és így szépet, igazat, nemeset és jót hoz létre. Az egyik legszebb, legnemesebb cél értelemszerűen éltetni az óvodát és az iskolát, segíteni az óvónőket és a tanárokat abban, hogy a maguk szabadságában valósíthassák meg azt a pedagógiát, amit gyermekeink fejlődése szempontjából oly fontosnak és hasznosnak gondolunk. Mert ebben a folyamatban gyermek, pedagógus és szülő együtt fejlődik, ismeri meg önmagát és a valódi világot.

De egy jó egyesület, egy jó közösség ennél többet kér, többet érdemel, így nem lehet csupán ennyi a feladatunk. Szeretném, ha megerősödne, megújulna az elkövetkező években a közösség, ha lehetőségünk lenne minél több olyan alkalmat szervezni, ahol elmélyíthetjük ismereteinket, ápolhatjuk kapcsolatainkat és együtt örülhetünk annak, hogy egy közösséghez tartozunk. Mert ez is szép, igaz, nemes és jó.

Ehhez kérem a bizalmatokat. A bizalom viszont nem vak és nem feltétlen, hanem türelmes. Ahogyan nemrég egy kiváló osztálytanító előadásán hallottam, a bizalom abban van, hogy bizonyára nem fogunk mindig mindenkivel mindenben egyetérteni, lesznek közöttünk élő viták, de ezeket vállaljuk, hogy közösen oldjuk meg.

Keskenyné Birkás Gabriella

5 éve költöztünk Gödöllőre és vagyunk e nagyszerű közösség tagjai. Viszonylag hamar ismertté váltunk, mivel ideköltözésünk után nem sokkal leégett az a ház ahol laktunk, s egy pillanat alatt elveszett minden, mi fizikai. Ekkor valami olyan csoda történt velünk, amit szavakban kifejezni nem is lehet. Az iskola, óvoda közössége egy emberként összefogva, minden elképzelhető területen segítségünkre sietett, s azóta látom, hogy ha kell, ezt újra és újra megteszi másokkal is. Végtelenül hálásak vagyunk ezért, jó ide tartozni!

Számomra egyértelműen látszik e közösség ereje, az összefogása, egysége. Mindig is aktív tagja voltam a környezetemnek, alapítottunk már Waldorf óvodát, családi napközit, voltam az előző egyesületünk vezető tagja. Az elmúlt években, e közösségben is szívesen és örömmel vállaltam, vállalok feladatokat. Látom milyen nagyszerű munkát végeztek, végeznek az eddigi, és jelenlegi vezetőségi tagok, s ez igazán inspiráló számomra. Elismerésre méltó, amit a munkacsoportok véghez visznek. Felemelő látni és tapasztalni pedagógusaink elhivatott, szívből jövő munkáját! Nagyszerű együtt teremtés.

Kíváncsi vagyok, milyen hozzájárulás lehetek, hogy közösségünk fizikai és szellemi téren is, még egységesebb legyen, hogy testvérközösségek, intézmények, családok és személyiségek sajátos szellemi feladatai iránt még nagyobb legyen a megértés, az elfogadás és egymás támogatása. Mi minden válna lehetővé, ha még inkább felébredne, megerősödne az őszinte tisztelet, az ezen a valóságon túli elismerés, a másik és egymás személye, lénye, munkája iránt? Azon tűnődöm, mi minden válna elérhetővé, ha még nagyobb harmónia járná át közösségünket?
Nagyon fontos számomra az egység, a közösség. A másik ember lényének felemelése, feladatának, megértése, segítése.

Örömmel veszek részt és vennék részt a jövőben is akár elnökként vagy vezetőségi tagként az Egyesületünk faladataiban, döntéseiben. Hálásan köszönöm az ehhez fűzött bizalmat!

Dr. Kiss Pál István

Dr. Kiss Pál István vagyok, immáron több mint 6 éve élek együtt az iskola közösségével. A Budapesti Metropolitan Egyetemen professzorként dolgozom multikulturális környezetben, főként angol nyelven tanítok külföldi diákokat humán erőforrás menedzsment és vezetés szervezés területen.

Két gyermekem jár az iskolánkba, fiam Gergő már 8.-os, leányom Lilien a harmadik osztályt végzi. Szülőként azonnal beléptem az egyesületbe több ismerősöm biztatására, két éven keresztül az egyesület felügyelő bizottságában elnökként tevékenykedtem, majd az elmúlt két évben az egyesület elnökeként dolgoztam. Jó érzés volt, jó csapatban dolgozni, itt köszönöm meg Tari Attinak, és Garamszegi Zolinak az egymást segítő, képző támogatást! Úgy érzem, az iskola vezetésével is sikerült megteremteni az összhangot. Sok mindent megéltünk már közösen, több kihívással szembesült az egyesület az elmúlt időszakban. Hadd idézzek néhányat a múltból, amire sokan emlékeztek: Tessedik 2. projekt, épület vásárlási tervek, új iskolaépület keresése, vagy az óvodai kerti csoporttal kapcsolatos kérdések. Sok sikert is elkönyvelhettünk az elmúlt két év alatt, kicseréltük az sportsátort, légkondicionáltak lettek a legkritikusabb helyiségek, kölcsön-mentesek lettünk, új ebédlőt alakítottunk ki a földszinten, sikerült 10 évre megnyugtató módon rendezni az iskolaépület sorsát. Mindezek a közösség erejéből gyökereznek, a szülői, pedagógusi erőfeszítések eredményei. Ezekből az eredményekből erőt tudunk kölcsönözni a jövőt illetően, hiszen új kihívások mindig vannak és lesznek is, sőt kell, hogy legyenek! Ebben a munkában a jövőben is szívesen részt veszek a vezetőségben, ha részetekről meg van a bizalom.

Az egyesület küldetéséből fakadó legfontosabb feladata az intézményeinek fenntartása, Steiner szavai alapján: “Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.”

Szentmarjay Tibor

Think globally, act locally. Gondolkodj globálisan, cselekedj helyben. Mindig is úgy gondoltam (legalábbis az elmúlt 25 évben, mikor már foglalkoztatott ez a téma:), hogy ahhoz, hogy változzon a világ, először a saját környezetünkben kell tevékenykedni, és azt jobbá tenni. Hiába csökkennek az autók kibocsátási normái, ha nem vagyunk képesek szatyrot vinni a boltba. Ellenben nagyon sokszor belefutottam abba a kérdésbe, hogy hogyan lehet kis közösségként megfelelően működni. Mik azok a folyamatok, amik megfelelően működtethetnek egy önszerveződő csapatot? Hogyan lehet megfelelően döntést hozni, ha azt szeretnénk, hogy mindenkinek jó legyen, ne csak a többségnek? Hogyan működhet megfelelően egy képviseleti demokrácia? Jelenleg úgy gondolom, hogy a társadalmi hármas tagozódás segítségével lehet ezekre megfelelő választ adni, ellenben minden közösségnek magának kell meglelnie, mik a konkrét folyamatok, amiket alkalmazni kell, hogy megfelelően és hatékonyan működjenek. Ezeket át kell beszélni, le kell írni, alkalmazni, majd folyamatosan figyelni, hogy tényleg a megfelelő eredményt érjük-e el velük, tényleg jók-e a módszereink. Nincs két egyforma szervezet, így nincs kész program, ami minden közösségre ráhúzható. Sőt, ha valaki rábukkan a megfelelő formára, az sem biztos, hogy örökké tart, azt is meg kell újítani időnként.

Úgy gondolom, hogy az iskola és az óvoda környezetében nagyon sok tenni akaró értékes ember van (mind pedagógus, dolgozó, mind szülő), akik közösen óriási dolgokat érhetnek el. Nagyon szívesen dolgoznék azon, hogy ezt megfelelően kiaknázhassuk.

Magamról pár szó, ha valaki nem ismerne: Feleségemmel, Lívivel eredetileg veszprémiek vagyunk. Együtt három lányommal, Bogival, Lenkével és Vilmával Szadán élünk immár 4 éve. 9 éve vagyunk „waldorfosok”, és még legalább 8 évig biztosan azok leszünk. Jelenleg egy nemzetközi cégnél dolgozom online informatikai projekteken. 15 évig cserkészkedtem, 3 évig autóversenyeztem és már le tudok futni 7 km-t egyhuzamban.

„Ha valaki egyedül álmodik, az csak egy álom. Ha sokan álmodnak együtt, az egy új valóság kezdete.” – Hunderwasser (ezt most találtam a Google segítségével:)