Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.
Az ipari gyakorlat bepillantást enged a diákok számára az emberek nagy csoportjai által végzett olyan léptékű munkába, amelyet egyedülálló emberek soha nem tudnak elérni. Másrészről viszont megtapasztalják, hogy a koordináció segítségével az egyes emberek hogyan működnek közre az ilyen nagyléptékű eredmények elérésében, amelyek nélkül a mai emberek szinte nem tudnának létezni. Ugyanakkor láthatják az egyes emberek önmegvalósítási gondjaiból ébredő szociális problémákat. Ezeket a tényeket, valamint az ezen problémák megoldására irányuló kísérleteket egyszerre tapasztalják meg a diákok.
Szeretnénk, ha diákjaink a fentieknek megfelelően tudnának bekapcsolódni egy termelő vagy szolgáltató üzem munkafolyamataiba.
Lehetőleg ne egy munkarészletet végezzen a gyakorlat alatt, hanem többet is, hogy átláthassa az egészet, és kérdéseket tudjon megfogalmazni tapasztalatai alapján.
Legyen lehetőség bepillantást nyerni az üzem marketing tevékenységébe, munkaszervezésébe, anyagbeszerzésébe, gazdálkodási területeibe, természetesen addig a mértékig, hogy az ne sértsen üzleti titkot.
A következő tapasztalatokból tanulnak:
• ipari termelés,
• a foglalkoztatottak szociális helyzete,
• az egyoldalú munkavégzésből (por, zaj, hőmérséklet stb.) eredő megterhelés,
• bepillantás a nagyobb összefüggésekbe,
• üzemvezetési és gazdálkodási kérdések,
• segítség a személyes orientálódásban.
Az ipari gyakorlat során a diákok az illetékes, őértük felelős munkahelyi vezető felügyelete alatt végzik munkájukat. A gyakorlat ideje alatt a diákok a munkahelyi munkaidő-beosztásnak megfelelően dolgoznak.