Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Hírlevél 2017.01.09.

GWI_hírlevél_fejlécHÍRLEVÉL
2017.01.09.

Fontos információkkal jelentkezünk újra hétfői hírlevelünkkel, fogadjátok szeretettel, olvassátok figyelemmel!

LEVELÜNK TARTALMA

PROGRAMJAINK

  • Szülői estek
  • Pedagógiai és önismereti műhely

HÍREINK

  • Elsős hívogató – plakát
  • Stúdium
  • Tájékoztatás az ÉPÜLET-HELYZETRŐL

PROGRAMJAINK – részletesen

Szülői estek
A mai napon szülői estet tart a 7. osztály; szerdán, január 11-én az 1. osztály; csütörtökön, január 12-én pedig a szadai óvoda.

Pedagógiai és önismereti műhely
Folytatódik a gödöllői óvoda műhelymunkája, a következő alkalom szombaton, január 14-én 9.00-12.00 óráig lesz.

HÍREINK– részletesen

Elsős hívogató – plakát
Elkészült a leendő első osztályunknak – és természetesen közösségünkből minden kedves érdeklődőnek – szóló programsorozatunk plakátja, melynek kedves grafikai hátterét Freigang Krisztián és Buth Viki, a szöveggel ellátott végső kivitelezését pedig Kecskés Zoltán készítette.
Most is örömmel fogadjuk, ha tudtok segíteni a terjesztésben, mindenekelőtt Gödöllő környező településein! Készült egy emailben továbbküldhető verzió is, amit közvetlenül hírlevelünket követően egy külön levélben kaptok meg, mert ebben a hírlevélküldő rendszerben nem tudunk csatolmányt küldeni. Előre is köszönjük, ha továbbkülditek mindenkinek, akit érdekelhet!
A programokat honlapunkon itt találjátok:

Elsős hívogató előadások

Stúdium
A héten kerül sor a két csoportban végzett stúdium – antropozófiai tanulmányok folytatásának – 3. foglalkozására, mely az új szervezeti forma egyik alapját képezi. Terveink szerint ezután dől majd el, hogy milyen formában történik a műhelymunka folytatása.

Tájékoztatás az ÉPÜLET-HELYZETRŐL
Az alábbiakban szeretnénk közzétenni a Vezetőség levelét, melyben az iskola épületének helyzetéről adnak tájékoztatást és ezzel kapcsolatban az egyre égetőbb cselekvésre buzdítanak mindnyájunkat. Szeretnénk, ha a problémával az elkövetkezendő szülői esteken is foglalkoznátok.
A téma fontossága miatt és mivel hírlevelünkben ez alkalommal kellő hely biztosított, a szokásos link helyett itt szeretnénk a levelet teljes egészében közzé tenni.

Kedves Szülőtársak!

Tájékoztatásul az alábbiakban szeretnénk röviden összefoglalni az iskola épületével kapcsolatos tényeket.

A múlt összefoglalása

Jelenleg hivatalosan az 1800 m2 területű iskola épületnek (szintenként 600 m2) csak a 2/3 részét béreljük a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központhoz (NAIK) tartozó Mezőgazdasági Gépesítési Intézettől (MGI). A bérleti díj havonta 2 068 913 Ft, a szerződés 2018. július 31-ig hatályos, és 3 hónapra felmondható.

Egy másik szerződés keretében szintén 2018. július 31-ig béreljük az iskola udvart (3600 m2), a torna sátor alatti területet (460 m2) és a “kertet” (16400 m2), összesen havi 97 295 Ft összegért. A “Bakelit” épületének (170 m2) bérlésére 2015 őszén kiírt pályázatot mi nyertük meg, de a bérleti szerződés aláírása még nem történt meg.

Az egyesület vezetősége 2015. április 24-i ülésén úgy döntött, hogy az iskola hosszú távú jövőjének biztosítása érdekében erőfeszítéseket tesz az épület tulajdonjogának megszerzésére.

Többszöri egyeztetés után 2015. november 16-ra megszületett a NAIK, ill. az ebben illetékes Földművelésügyi Minisztérium hivatalos lemondó nyilatkozata. Ezáltal az iskolaépület, ill. a közvetlenül alatta lévő földterület vagyonkezelői joga visszakerült a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz (MNV) és ezáltal lehetővé vált a tulajdonjog megszerzése.

Hosszú előkészítés után 2016. nyár végére megszületett a külső szakértő által készített és az MNV által is jóváhagyott értékbecslés. E szerint az ingatlan hivatalos forgalmi értéke 210 mFt + ÁFA.

Az egyesület képviselői (Oláhné Balajti Ilona, Dr. Dévényi Péter és Tari Attila) 2016. augusztus 30-án személyesen tárgyaltak az MNV illetékes szakemberével (Dr. Zsigó Anikó, Ingatlan Vagyon-rendezési Igazgató) az iskola épület sorsáról. Ennek során kiderült, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok és állami irányelvek alapján az iskola épület „megszerzésének” egyetlen módja a nyílt, elektronikus árverés útján történő megvásárlás. Az „online licit”-en történő részvétel feltétele a bruttó kikiáltási ár (kb. 267 millió Ft) 25%-ának (kb. 67 millió Ft) megfizetése. A licit győztesének max. 90 napon belül kell a teljes vételárat kifizetnie.

Maga az elektronikus aukció az erre a célra kialakított honlapon történik (https://e-arveres.mnv.hu/), elvileg bárki számára elérhető és átlátható módon.

Mint az ingatlan bérlői fogunk kapni tájékoztatást az árverés megkezdése előtt.

Amennyiben az árverés nem lesz sikeres, úgy újra és újra meghirdetik a licitet, mindaddig, amíg az ingatlan eladásra nem kerül. Ennek érdekében idővel a kikiáltási árat is csökkentik, de max. 20%-kal.

Amennyiben nem mi, hanem egy „idegen” vásárolja meg az épületet, úgy a jelenlegi bérleti szerződés rá is fog vonatkozni, ő lép a mostani bérbeadó MGI (NAIK jogutódja) helyére.

Az egyesület vezetőségének kezdeményezésére 2016. szeptember végén az MGI-vel aláírásra került az épület bérleti szerződésének módosítása, amelyben a szerződés hatályát sikerült kiterjeszteni 2020. augusztus 31-ig, a felmondási idő 1 évre nőtt, és egyértelműen rögzítésre került, hogy mint bérlőket elővásárlási jog illet meg bennünket. A szerződésmódosítás ellen az MNV a mai napig nem emelt kifogást.

Ez év elején (2017. január 3.) az MGI képviselőjét írásban értesítettük arról, hogy az MNV által „felkínált” módon és feltételekkel nem tudjuk, ill. nem kívánjuk az épületet megvásárolni, azaz a korábbi tulajdon szerzési szándékunktól elállunk.

A jövő alakítása – „Épület” munkacsoport

A fent vázolt helyzetről 2016. október 14-én egy fórumot tartottunk, ahol egyetértés született arról, hogy a különböző változatok (meglévő épület megvásárlása, vagy további bérlése, ill. új épület építése, vásárlása vagy bérlése) megvizsgálására, ill. kidolgozására egy „épület” munkacsoportnak kellene alakulnia azokból a szülőkből és pedagógusokból, akik annyira szívükön viselik az épület sorsát, hogy időt és energiát tudnak szánni az ezzel kapcsolatos munkára.

Ezt követően az alakuló „épület” munkacsoport 2016. november 14-én találkozott és a résztvevők (9 fő) a másnapi egyesületi közgyűlésen be is számoltak személyes hozzáállásukról. Mindannyiuk egybehangzó véleménye az volt, hogy mihamarabb el kell kezdeni érdemben cselekedni „épület ügyben”, mert a jelenlegi helyzet nem megnyugtató. A közösség minél szélesebb rétegét meg kell szólítani annak érdekében, hogy tudatosodjon bennük ennek stratégiai jelentősége.

Lehetővé kell tenni, hogy a valóban tenni akarók bekapcsolódhassanak az ezzel kapcsolatos munkába. A közgyűléstől a 2017. évi ülésén szeretne a csoport felhatalmazást kapni, hogy mandátumcsoportként (döntési jogosultságokkal) dolgozhassanak. A jelenlévők egyetértettek abban, hogy az új épület építését tartják a legjobb megoldásnak.

A 2017. január 5-i Tanári Konferencián alkalmunk volt a fenti helyzetről a pedagógusokat személyesen is tájékoztatni és támogatásukat kérni abban, hogy az újonnan formálódó fenntartói formával (ÚFF) összhangban segítsenek ők is összekapcsolni egymással az épület ügyében valóban tenni, ill. segíteni szándékozó szülőket és pedagógusokat, és egy közös platformot kialakítani.

Ebben számítunk a Ti együttműködésetekre is!

Tesszük ezt azért, mert meggyőződésünk, hogy egyedül sem a szülők, sem a pedagógusok nem tudnak felelősségteljes, az iskola hosszú távú működését biztosító, reális álláspontot kialakítani.

Oláhné Balajti Ilona, elnök
Tari Attila, titkár