Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.
A felsőtagozaton, a 9—12. évfolyamon az osztályoknak egy vagy két osztálykísérőjük van.
Minden tantárgyat egyetemi végzettségű szaktanárok oktatnak, a társadalom- és természettudományokat továbbra is epochális formában tanulják a diákok.
Az antropozófia embertani ismereteiből kiindulva a tanított ismeretanyag és maga a tanítás itt is minden évfolyamon egy magasabb irányelvet követ: mindenek előtt a gyermeki fejlődési szakaszokat, az életkori sajátosságokat veszi figyelembe.
9.osztályban a diákok olyan eszmékkel kerülnek kapcsolatba, melyekben impulzusokat találhatnak jövőbeli cselekedeteikhez. Ezen kívül segítjük a tiszta gondolkodást, az összefüggések felismerését.
A 10.osztály jelmondata a törvényszerűségszerűség, mellyel a pontos analitikus gondolkodást élesítjük úgy, hogy a világról ily módon szerzett ismeretek biztonságot adhassanak egy olyan életkori szakaszban, melyben minden régi és megszokott megkérdőjeleződik.
11.osztályban az ismeretanyag és a tanítás módszere a most felmerülő kérdésekhez kapcsolódik, melyek az egyéni célokat és az egyénnek az egészhez való kapcsolatát kutatják. Ez segíti aszociális életben megjelenő ítélőképességet, melyből kifejlődhet a közösségért végzett alkotó cselekvés.
12. osztályban a diákok az eszmék segítségével továbbfejlesztik ítélőerejüket és a közösség keretein belül egyéni kezdeményezőként válnak tevékennyé.
Ezt segíti a Waldorf érettségi az éves munkával, az osztályszíndarabbal és ideális esetben egy külföldi művészeti tanulmányúttal.