Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.

Rudolf Steiner

Steiner Melinda, osztálytanító

Melinda

Mindig gyerekekkel szerettem volna foglalkozni, ezért pedagógiai szakközépiskolában kezdtem a középfokú tanulmányaimat Csurgón, amit a tanítóképző főiskola követett Szombathelyen. A matematika mindig nagyon közel állt hozzám, ezért – már munka mellett – matematika tanári szakon végeztem az ELTÉ-n.

Budapest VIII. kerültének egyik iskolájában kezdtem tanítani. Az osztályomba sok hátrányos helyzetű és tanulási nehézségekkel küzdő gyermek járt. Eleinte nagyon nehéz volt megtalálni velük a közös hangot, 8 éves korukra sok sérülés érte őket, tele voltak bizalmatlansággal. De két év után, amikor elköszöntem tőlük, mert a kislányunkat már a szívem alatt hordtam, nagy ajándékot kaptam az egyik tanítványomtól, akivel a legtöbb vitám volt. Azt mondta a kolléganőmnek, hogy ők olyan osztályfőnököt szeretnénk, amilyen én voltam: ha kellett akkor szigorú, ha kellett, akkor megértő, és aki szereti őket.

A gödöllői waldorf közösségbe 2005. őszén kerültünk, amikor lányunk elkezdte az óvodát Szadán. A középső gyermekünk is ide járt, majd amikor ő is iskolába ment, a harmadik gyermekünket a gödöllői óvodába írattuk. Így szülőként mi mindhárom intézményét ismerjük a közösségünknek.

A harmadik gyermekünk születése környékén már tudtam, hogy az állami oktatási rendszerben nem szeretnék tovább dolgozni. Ám azt is láttam, hogy mennyi munka és felelősség osztálytanítónak lenni. Úgy gondoltam, hogy három kisgyerek mellett nem tudnék annyi energiát fektetni a felkészülésbe, amennyit indokoltnak láttam volna, ezért végeztem el a waldorf óvónőképzést, és kezdtem óvónőként dolgozni. Egy év játszóház vezetés után, 3 évet dolgoztam a gödöllői waldorf óvodában. Így néhány kisgyermeket 2,5-3 éves korától kísérhetek – remélem – egészen 14 éves koráig majd.

Időközben persze megtalált egy-egy diák, hogy segítsem őt a matematika jobb megértésében, és ilyenkor mindig éreztem, hogy valójában mennyire hiányzik a tanítás. Ezért jelentkeztem a solymári waldorf tanárképzésre, osztálytanító szakra. Már mindhárom gyermekem iskolás, így azt gondolom, hogy a mostani körülmények már lehetővé teszik, hogy bátran felmerjem vállalni az osztálytanítóságot.

10843034724_88ca943292_b